Boosting door CROWD
CROWD Boosting
CROWD Boosting, of eigenlijk venue boosting draait voornamelijk om het voller krijgen van je concert- of theaterzaal. Maar als je een andere vette aanbieding hebt voor onze leden is dat ook bespreekbaar.
Je zit in de laatste paar weken voor je voorstelling, je kaartverkoop is wel aardig bij elkaar geharkt met al je familie, vrienden en kennissen, maar je hebt nog ruimte voor meer publiek. Want, hoe leuk je het ook vindt om voor je eigen vaste achterban te spelen, het zou toch wel eens leuk zijn als andere mensen naar je voorstelling komen kijken en/of luisteren. Of juist naar je evenement komen waar je de afgelopen maanden (en soms wel jaren) hard aan hebt gewerkt. Mensen kopen vaak ook geen kaartje omdat ze het evenement of de titel van de voorstelling niet kennen. Je weet wat ze zeggen, wat de boer niet kent...
Daarnaast wil jij in de laatste paar weken juist je aandacht kunnen vestigen op je project en niet bezig zijn met promotie. Maar juist in die laatste paar weken zijn mensen tegenwoordig geneigd om op acties af te komen of überhaupt pas kaarten te kopen.
Hoe tof zou het dan zijn als je via ons platform nieuwe mensen kunt bereiken met een mooie last-minute actie om nog net die laatste 50 of 100 kaarten te kunnen verkopen? Bijvoorbeeld voor de helft van het geld of voor 25% korting. Alles is daarbij mogelijk. Wij denken natuurlijk graag met je mee.
Wij maken voor jou een persoonlijke boostingpagina aan en promoten deze bij onze leden met jouw speciale actie. Natuurlijk mag je de link ook zelf delen, maar ben je er wel van bewust dat de link naar de verkoop alleen toegankelijk is voor leden. Mensen die aan de actie mee willen doen, moeten dus eerst lid worden. Zodra leden een keuze hebben gemaakt in je aanbod, kunnen ze makkelijk afrekenen via Ideal, Paypal of creditcards. Wij verkopen alleen kaarten op basis van het BAS (Beste Available Seats) systeem.
Moet ik dan al mijn overgebleven kaarten met een actie verkopen? Nee, we bepalen vooraf samen welk aantal kaarten je via ons kanaal wil verkopen (deze moet je dan ook wel reserveren bij de zaal indien nodig) en hoeveel kaarten er maximaal per lid te koop zijn. Omdat we bij CROWD boosting alleen acties aanbieden aan leden van onze pagina, bereik je een zeer specifieke groep mensen die het interessant vinden om iets nieuws te ontdekken. Mensen die juist liever naar 10 enthousiaste amateurvoorstellingen gaan, dan 2 dure professionele in een seizoen.
Mag een professionele aanbieder dan geen pagina aanmaken? Ja, natuurlijk wel, graag zelfs, het is vooral belangrijk dat je leden van onze pagina iets leuks kunt bieden en daardoor de kans geeft om iets nieuws te ontdekken wat ze wellicht niet kennen. Een CROWD boosting actie bezoeker kan zomaar een vaste aanhanger van je shows worden in de toekomst.
Wat kost het? Wij berekenen 8% (incl. BTW) van alle bedragen die via ons systeem binnen komen, dit trekken we af van het geld dat we naar je storten.
Betaal ik dan nog transactie kosten? Nee, transactie kosten van oa Ideal, Paypal of andere betaalmogelijkheden zijn inbegrepen in onze fee.
Betaalt de klant nog transactie kosten? Nee, wij houden van een zo eerlijk mogelijke prijs, "what you see is what you get", een kaartje kost dan bij afrekenen ook precies wat we vooraf afspreken en wat ook gepromoot wordt. Denk dan ook vooraf na over bijvoorbeeld garderobe kosten, zodat die in de kaartprijs zitten. Je kunt dan bijvoorbeeld promoten: "prijs is inclusief garderobe kosten".
Krijgt de klant een fysiek kaartje? Nee, want dat zorgt alleen maar voor hogere kosten, je gasten ontvangen een emailbevestiging van de gekochte kaarten welke ze desgewenst kunnen printen en mee kunnen brengen, of via de mobiele telefoon kunnen laten zien. Op de dag van de uitvoering ontvang je van ons de gastenlijst van alle verkochte kaarten, deze hoef je dus bij de ingang alleen maar af te vinken op het moment dat je mensen binnen laat, of de lijst weg te leggen bij de kassa van het theater of de concertzaal.
Betaal ik opstartkosten? Ja, maar die zijn minimaal. Voor het aanmaken van je pagina rekenen we € 50,-, deze heb je betaald voordat de pagina live gaat.
Je kunt natuurlijk ook lid worden van onze pagina (zeker interessant als je meerdere projecten aan wil bieden in de komende jaren), waarmee je dan ook weer andere makers kunt ondersteunen. Als lid van de pagina krijg je 50% korting op de opstartkosten van je boostingpagina. Als CROWD boosting aanbieder ben je natuurlijk allang lid van onze pagina.
Wanneer kan ik een CROWD boosting pagina starten? Omdat het echt om een last-minute actie moet gaan, hangt de kaartverkoop via CROWD boosting niet meer af van het wel of niet doorgaan van een voorstelling of evenement. Je kunt een pagina eerder aanmelden, maar deze wordt pas maximaal 4 weken voor de voorstelling live gezet. De beste kans van slagen heb je in de laatste 2 weken. We hebben het niet voor niets BOOSTING genoemd.
Ook als je een ander product aan wil bieden dan een kaartje aan onze leden, wordt dit maximaal 1 maand geplaatst.
(Tijdens de crisis omtrent corona zullen we aanbiedingen eerder plaatsen, omdat mensen nu bang zijn om geld uit te geven, heb je meer tijd nodig om je aanbieding goed aan de man te brengen)
Wanneer krijg ik mijn geld? Omdat een CROWD boosting pagina altijd pas in de laatste weken voor de voorstelling wordt aangemaakt als last-minute actie, ontvang je je geld na de voorstellingen. Dit zal gestort worden op de eerste vrijdag na de laatste voorstelling.
Hoe ziet een boosting pagina eruit? We hebben een voorbeeld pagina voor je klaar staan. Bedenk daarbij wel dat jij straks de aanbieding bepaalt, niet wij. Jouw pagina kan er dus helemaal anders uitzien, deze maken we in overleg met jou. Ook de prijzen bepaal je zelf. Klik hier voor een voorbeeld...
Wat nu als de voorstelling niet door kan gaan? Omdat het bij CROWD boosting altijd om een last-minute actie gaat in de laatste weken, gaan we er vanuit dat dit niet voor zal komen, tenzij er zich een calamiteit voordoet, daar ben je dan meestal ook voor verzekerd. Als een voorstelling, om wat voor reden dan ook, toch niet door kan gaan, kun je aanbieden dat de kaarten geldig blijven voor een nieuwe datum of dat je op dat moment de bedragen terug gaat storten. Wij kunnen je daar dan bij helpen. Dit staat in de voorwaarden die je ontvangt als je een aanvraag doet voor de verkoop. En wij denken natuurlijk graag met je mee, met een open communicatie zullen we altijd wel tot een oplossing kunnen komen.
Meer vragen via ons contactformulier of aanmelden voor de boosting via ons aanvraagformulier.
CROWD Boosting, of eigenlijk venue boosting draait voornamelijk om het voller krijgen van je concert- of theaterzaal. Maar als je een andere vette aanbieding hebt voor onze leden is dat ook bespreekbaar.
Je zit in de laatste paar weken voor je voorstelling, je kaartverkoop is wel aardig bij elkaar geharkt met al je familie, vrienden en kennissen, maar je hebt nog ruimte voor meer publiek. Want, hoe leuk je het ook vindt om voor je eigen vaste achterban te spelen, het zou toch wel eens leuk zijn als andere mensen naar je voorstelling komen kijken en/of luisteren. Of juist naar je evenement komen waar je de afgelopen maanden (en soms wel jaren) hard aan hebt gewerkt. Mensen kopen vaak ook geen kaartje omdat ze het evenement of de titel van de voorstelling niet kennen. Je weet wat ze zeggen, wat de boer niet kent...
Daarnaast wil jij in de laatste paar weken juist je aandacht kunnen vestigen op je project en niet bezig zijn met promotie. Maar juist in die laatste paar weken zijn mensen tegenwoordig geneigd om op acties af te komen of überhaupt pas kaarten te kopen.
Hoe tof zou het dan zijn als je via ons platform nieuwe mensen kunt bereiken met een mooie last-minute actie om nog net die laatste 50 of 100 kaarten te kunnen verkopen? Bijvoorbeeld voor de helft van het geld of voor 25% korting. Alles is daarbij mogelijk. Wij denken natuurlijk graag met je mee.
Wij maken voor jou een persoonlijke boostingpagina aan en promoten deze bij onze leden met jouw speciale actie. Natuurlijk mag je de link ook zelf delen, maar ben je er wel van bewust dat de link naar de verkoop alleen toegankelijk is voor leden. Mensen die aan de actie mee willen doen, moeten dus eerst lid worden. Zodra leden een keuze hebben gemaakt in je aanbod, kunnen ze makkelijk afrekenen via Ideal, Paypal of creditcards. Wij verkopen alleen kaarten op basis van het BAS (Beste Available Seats) systeem.
Moet ik dan al mijn overgebleven kaarten met een actie verkopen? Nee, we bepalen vooraf samen welk aantal kaarten je via ons kanaal wil verkopen (deze moet je dan ook wel reserveren bij de zaal indien nodig) en hoeveel kaarten er maximaal per lid te koop zijn. Omdat we bij CROWD boosting alleen acties aanbieden aan leden van onze pagina, bereik je een zeer specifieke groep mensen die het interessant vinden om iets nieuws te ontdekken. Mensen die juist liever naar 10 enthousiaste amateurvoorstellingen gaan, dan 2 dure professionele in een seizoen.
Mag een professionele aanbieder dan geen pagina aanmaken? Ja, natuurlijk wel, graag zelfs, het is vooral belangrijk dat je leden van onze pagina iets leuks kunt bieden en daardoor de kans geeft om iets nieuws te ontdekken wat ze wellicht niet kennen. Een CROWD boosting actie bezoeker kan zomaar een vaste aanhanger van je shows worden in de toekomst.
Wat kost het? Wij berekenen 8% (incl. BTW) van alle bedragen die via ons systeem binnen komen, dit trekken we af van het geld dat we naar je storten.
Betaal ik dan nog transactie kosten? Nee, transactie kosten van oa Ideal, Paypal of andere betaalmogelijkheden zijn inbegrepen in onze fee.
Betaalt de klant nog transactie kosten? Nee, wij houden van een zo eerlijk mogelijke prijs, "what you see is what you get", een kaartje kost dan bij afrekenen ook precies wat we vooraf afspreken en wat ook gepromoot wordt. Denk dan ook vooraf na over bijvoorbeeld garderobe kosten, zodat die in de kaartprijs zitten. Je kunt dan bijvoorbeeld promoten: "prijs is inclusief garderobe kosten".
Krijgt de klant een fysiek kaartje? Nee, want dat zorgt alleen maar voor hogere kosten, je gasten ontvangen een emailbevestiging van de gekochte kaarten welke ze desgewenst kunnen printen en mee kunnen brengen, of via de mobiele telefoon kunnen laten zien. Op de dag van de uitvoering ontvang je van ons de gastenlijst van alle verkochte kaarten, deze hoef je dus bij de ingang alleen maar af te vinken op het moment dat je mensen binnen laat, of de lijst weg te leggen bij de kassa van het theater of de concertzaal.
Betaal ik opstartkosten? Ja, maar die zijn minimaal. Voor het aanmaken van je pagina rekenen we € 50,-, deze heb je betaald voordat de pagina live gaat.
Je kunt natuurlijk ook lid worden van onze pagina (zeker interessant als je meerdere projecten aan wil bieden in de komende jaren), waarmee je dan ook weer andere makers kunt ondersteunen. Als lid van de pagina krijg je 50% korting op de opstartkosten van je boostingpagina. Als CROWD boosting aanbieder ben je natuurlijk allang lid van onze pagina.
Wanneer kan ik een CROWD boosting pagina starten? Omdat het echt om een last-minute actie moet gaan, hangt de kaartverkoop via CROWD boosting niet meer af van het wel of niet doorgaan van een voorstelling of evenement. Je kunt een pagina eerder aanmelden, maar deze wordt pas maximaal 4 weken voor de voorstelling live gezet. De beste kans van slagen heb je in de laatste 2 weken. We hebben het niet voor niets BOOSTING genoemd.
Ook als je een ander product aan wil bieden dan een kaartje aan onze leden, wordt dit maximaal 1 maand geplaatst.
(Tijdens de crisis omtrent corona zullen we aanbiedingen eerder plaatsen, omdat mensen nu bang zijn om geld uit te geven, heb je meer tijd nodig om je aanbieding goed aan de man te brengen)
Wanneer krijg ik mijn geld? Omdat een CROWD boosting pagina altijd pas in de laatste weken voor de voorstelling wordt aangemaakt als last-minute actie, ontvang je je geld na de voorstellingen. Dit zal gestort worden op de eerste vrijdag na de laatste voorstelling.
Hoe ziet een boosting pagina eruit? We hebben een voorbeeld pagina voor je klaar staan. Bedenk daarbij wel dat jij straks de aanbieding bepaalt, niet wij. Jouw pagina kan er dus helemaal anders uitzien, deze maken we in overleg met jou. Ook de prijzen bepaal je zelf. Klik hier voor een voorbeeld...
Wat nu als de voorstelling niet door kan gaan? Omdat het bij CROWD boosting altijd om een last-minute actie gaat in de laatste weken, gaan we er vanuit dat dit niet voor zal komen, tenzij er zich een calamiteit voordoet, daar ben je dan meestal ook voor verzekerd. Als een voorstelling, om wat voor reden dan ook, toch niet door kan gaan, kun je aanbieden dat de kaarten geldig blijven voor een nieuwe datum of dat je op dat moment de bedragen terug gaat storten. Wij kunnen je daar dan bij helpen. Dit staat in de voorwaarden die je ontvangt als je een aanvraag doet voor de verkoop. En wij denken natuurlijk graag met je mee, met een open communicatie zullen we altijd wel tot een oplossing kunnen komen.
Meer vragen via ons contactformulier of aanmelden voor de boosting via ons aanvraagformulier.