Ticketing door CROWD
CROWD Ticketing
Door ons je kaarten laten verkopen werkt heel eenvoudig. Wij kunnen de kaartverkoop van je evenement of voorstelling voor je regelen en wij promoten voor je mee op onze diverse pagina's en groepen. Op die manier bereik je minimaal 30.000 mensen voor je evenement of voorstelling. Ons bereik groeit nog iedere dag, ook met jouw hulp.
Je ontvangt van ons een link met je persoonlijke verkooppagina en je publiek kan online vanaf de bank een kaartje kopen en makkelijk afrekenen via Ideal, Paypal of creditcards. Wij verkopen kaarten op basis van het BAS systeem.
Wat kost het? Wij berekenen 8% (incl. BTW) van de verkochte kaarten, dit trekken we af van het geld dat we naar je storten.
Zijn er opstartkosten? Ja en nee. Om ook óns werk veilig te stellen, rekenen we een minimum bedrag van € 30,- als garantiebedrag. Dit betaal je niet vooraf, maar houden we in op de eerste betaling. Op deze manier lopen beide partijen geen risico en dit is in de meeste gevallen met maximaal 3 kaartjes al betaald. Als voorbeeld, je eerste klant betaalt € 50,- aan kaartjes. De eerste betaling van ons is € 50,- min 8% fee (€ 4,-) min € 30,- en ontvang je dus € 16,-. Bij de 2e betaling van € 50,- ontvang je € 46,- enz.
Als je voor meer dan € 1000,- verkoopt, krijg je van ons het minimum bedrag weer terug.
Is dat goedkoop? Ja, dat is goedkoop, 20% goedkoper zelfs ten opzichte van de meeste ticketingbureaus. Bij bijna alle ticketing bureaus betaal je € 1,- per kaartje. Stel je verkoopt kaartjes van € 10,-, dan ben je in het voorbeeld hierboven bij ons € 4,- kwijt, bij een normale bereking € 5,-. Dat houdt dus ook in dat wanneer je 100 kaarten van € 10,- verkoopt, je bij een ticketing bureau dus al € 100,- betaalt, bij ons ben je dan € 80,- kwijt. Let wel, het verschil wordt nog groter als je je beseft dat onze fee incl. BTW is.
Betaal ik dan nog transactie kosten? Nee, transactie kosten van oa Ideal, Paypal of andere betaalmogelijkheden zijn inbegrepen bij onze fee.
Betaalt de klant nog transactie kosten? Nee, wij houden van een zo eerlijk mogelijke prijs, "what you see is what you get", een kaartje kost dan bij afrekenen ook precies wat we vooraf afspreken en wat ook gepromoot wordt. Denk dan ook vooraf na over bijvoorbeeld garderobe kosten, zodat die in de kaartprijs zitten. Je kunt dan bijvoorbeeld promoten: "prijs is inclusief garderobe kosten".
Krijgt de klant een fysiek kaartje? Nee, want dat zorgt alleen maar voor hogere kosten, je gasten ontvangen een emailbevestiging van de gekochte kaarten welke ze desgewenst kunnen printen en mee kunnen brengen, of via de mobiele telefoon kunnen laten zien. Op de dag van de uitvoering ontvang je van ons de gastenlijst van alle verkochte kaarten, deze hoef je dus bij de ingang alleen maar af te vinken op het moment dat je mensen binnen laat. Als je kaarten hebt geprint voor bv de bakker om de hoek, dan kun je deze natuurlijk bij de kassa afgeven in het geval van een 2e controle bij de ingang van de zaal. Deze keuze is aan de organisatie.
Wanneer krijg ik mijn geld? Alle bedragen die binnen zijn gekomen van donderdag t/m woensdag, krijg je op vrijdag op je rekening gestort minus onze kosten zoals hierboven beschreven. Liever het bedrag pas gestort na alle verkopen en dus de show, dan is dat ook mogelijk.
Wat is BAS? Dit betekent "Best Available Seats", wat inhoudt dat wij alleen losse tickets verkopen, dus geen zitplaats kunnen toewijzen. Voor optredens en concerten in feest- en concertzalen natuurlijk nooit een probleem, voor een theatervoorstelling moet je daarover vooraf wel even nadenken, bijvoorbeeld ook betreffende invalideplaatsen. Maar wij denken graag met je mee.
Wat nu als de voorstelling niet door kan gaan? Natuurlijk toetsen we vooraf samen de haalbaarheid van het project, maar uiteindelijk is de organiserende partij verantwoordelijk voor de kaarten die verkocht zijn voor het project. Als een voorstelling, om wat voor reden dan ook, niet door kan gaan, kun je aanbieden dat de kaarten geldig blijven voor een nieuwe datum of dat je op dat moment de bedragen terug gaat storten. Wij kunnen je daar dan bij helpen. Dit staat in de voorwaarden die je ontvangt als je een aanvraag doet voor de verkoop. En wij denken natuurlijk graag met je mee, met een open communicatie zullen we altijd wel tot een oplossing kunnen komen.
Meer vragen via ons contactformulier of aanmelden voor de ticketing via ons aanvraagformulier.
* Ben je al lid van CROWD maar verkoop je de tickets voor je eigen event al via een ander platform? Geen probleem, dan plaatsen we je event gratis op onze ticketing pagina.
Ook tickets voor een gratis event regelen we uiteraard gratis voor je. Vraag via crowd@scattando.nl naar de mogelijkheden!
Door ons je kaarten laten verkopen werkt heel eenvoudig. Wij kunnen de kaartverkoop van je evenement of voorstelling voor je regelen en wij promoten voor je mee op onze diverse pagina's en groepen. Op die manier bereik je minimaal 30.000 mensen voor je evenement of voorstelling. Ons bereik groeit nog iedere dag, ook met jouw hulp.
Je ontvangt van ons een link met je persoonlijke verkooppagina en je publiek kan online vanaf de bank een kaartje kopen en makkelijk afrekenen via Ideal, Paypal of creditcards. Wij verkopen kaarten op basis van het BAS systeem.
Wat kost het? Wij berekenen 8% (incl. BTW) van de verkochte kaarten, dit trekken we af van het geld dat we naar je storten.
Zijn er opstartkosten? Ja en nee. Om ook óns werk veilig te stellen, rekenen we een minimum bedrag van € 30,- als garantiebedrag. Dit betaal je niet vooraf, maar houden we in op de eerste betaling. Op deze manier lopen beide partijen geen risico en dit is in de meeste gevallen met maximaal 3 kaartjes al betaald. Als voorbeeld, je eerste klant betaalt € 50,- aan kaartjes. De eerste betaling van ons is € 50,- min 8% fee (€ 4,-) min € 30,- en ontvang je dus € 16,-. Bij de 2e betaling van € 50,- ontvang je € 46,- enz.
Als je voor meer dan € 1000,- verkoopt, krijg je van ons het minimum bedrag weer terug.
Is dat goedkoop? Ja, dat is goedkoop, 20% goedkoper zelfs ten opzichte van de meeste ticketingbureaus. Bij bijna alle ticketing bureaus betaal je € 1,- per kaartje. Stel je verkoopt kaartjes van € 10,-, dan ben je in het voorbeeld hierboven bij ons € 4,- kwijt, bij een normale bereking € 5,-. Dat houdt dus ook in dat wanneer je 100 kaarten van € 10,- verkoopt, je bij een ticketing bureau dus al € 100,- betaalt, bij ons ben je dan € 80,- kwijt. Let wel, het verschil wordt nog groter als je je beseft dat onze fee incl. BTW is.
Betaal ik dan nog transactie kosten? Nee, transactie kosten van oa Ideal, Paypal of andere betaalmogelijkheden zijn inbegrepen bij onze fee.
Betaalt de klant nog transactie kosten? Nee, wij houden van een zo eerlijk mogelijke prijs, "what you see is what you get", een kaartje kost dan bij afrekenen ook precies wat we vooraf afspreken en wat ook gepromoot wordt. Denk dan ook vooraf na over bijvoorbeeld garderobe kosten, zodat die in de kaartprijs zitten. Je kunt dan bijvoorbeeld promoten: "prijs is inclusief garderobe kosten".
Krijgt de klant een fysiek kaartje? Nee, want dat zorgt alleen maar voor hogere kosten, je gasten ontvangen een emailbevestiging van de gekochte kaarten welke ze desgewenst kunnen printen en mee kunnen brengen, of via de mobiele telefoon kunnen laten zien. Op de dag van de uitvoering ontvang je van ons de gastenlijst van alle verkochte kaarten, deze hoef je dus bij de ingang alleen maar af te vinken op het moment dat je mensen binnen laat. Als je kaarten hebt geprint voor bv de bakker om de hoek, dan kun je deze natuurlijk bij de kassa afgeven in het geval van een 2e controle bij de ingang van de zaal. Deze keuze is aan de organisatie.
Wanneer krijg ik mijn geld? Alle bedragen die binnen zijn gekomen van donderdag t/m woensdag, krijg je op vrijdag op je rekening gestort minus onze kosten zoals hierboven beschreven. Liever het bedrag pas gestort na alle verkopen en dus de show, dan is dat ook mogelijk.
Wat is BAS? Dit betekent "Best Available Seats", wat inhoudt dat wij alleen losse tickets verkopen, dus geen zitplaats kunnen toewijzen. Voor optredens en concerten in feest- en concertzalen natuurlijk nooit een probleem, voor een theatervoorstelling moet je daarover vooraf wel even nadenken, bijvoorbeeld ook betreffende invalideplaatsen. Maar wij denken graag met je mee.
Wat nu als de voorstelling niet door kan gaan? Natuurlijk toetsen we vooraf samen de haalbaarheid van het project, maar uiteindelijk is de organiserende partij verantwoordelijk voor de kaarten die verkocht zijn voor het project. Als een voorstelling, om wat voor reden dan ook, niet door kan gaan, kun je aanbieden dat de kaarten geldig blijven voor een nieuwe datum of dat je op dat moment de bedragen terug gaat storten. Wij kunnen je daar dan bij helpen. Dit staat in de voorwaarden die je ontvangt als je een aanvraag doet voor de verkoop. En wij denken natuurlijk graag met je mee, met een open communicatie zullen we altijd wel tot een oplossing kunnen komen.
Meer vragen via ons contactformulier of aanmelden voor de ticketing via ons aanvraagformulier.
* Ben je al lid van CROWD maar verkoop je de tickets voor je eigen event al via een ander platform? Geen probleem, dan plaatsen we je event gratis op onze ticketing pagina.
Ook tickets voor een gratis event regelen we uiteraard gratis voor je. Vraag via crowd@scattando.nl naar de mogelijkheden!